Kolejny dzień projektowy

Nadaj słowom znaczenie…

Kolejny dzień projektowy upłynął nam pod znakiem wchodzenia w role liderów sprzedaży, specjalistów od psychologii słowa, mistrzów prezentacji. Każdy kto kiedykolwiek musiał zmagać się z publicznym prezentowaniem swoich projektów wie, że zgranie myśli, słów, głosu, gestykulacji, mimiki, panowania nad własnymi emocjami – jest, co tu dużo mówić trudne. Nikt z nas nigdy nie jest tak dobrym oratorem, aby nie móc poprzez trening stawać się jeszcze lepszą wersją siebie. I dziś na tapet wzięliśmy właśnie treningi wystąpień publicznych. Przecież w życiu jako liderzy wykonywać będziemy różne profesje. Jedni z nas będą przedsiębiorcami, inni prawnikami, jeszcze inni psychologami, socjologami, wykładowcami i tak można by wymieniać bez końca. Jaka jednak jedna kluczowa kompetencja miękka XXI wieku będzie łączyła wszystkich z nas i stanowiła będzie nasz wspólny mianownik? Bez wątpienia można powiedzieć, że będzie to sztuka efektywnej komunikacji i prezentacji. 

Nasz gość specjalny Pan Jacek Chmielecki uczył nas dziś w trakcie warsztatów, jak dobrze prezentować siebie i jak móc kiedyś na tym zarabiać. Nasz gość pracował dla takich marek jak CISCO, Google, Microsoft, wieloletni dyrektor sprzedaży, mówca i trener. Zajęcia cieszyły się taką popularnością, że piszący dziś swoje próbne matury uczniowie klas IV prosili nauczycieli, aby móc wziąć udział w warsztatach, a sala pękała w szwach. Zaangażowanie uczniów w prace projektową było totalne. Zresztą po zajęciach zechcieli podzielić się z nami swoimi opiniami oto kilka wybranych, a zapewniamy, że każde były pozytywne lub bardzo pozytywne.

 

„Najbardziej zapamiętałam, aby być pewnym tego co się mówi oraz żeby zachęcić widownię do brania udziału w naszej przemowie, poprzez zadawanie im pytań, głosowania dzięki czemu nie będą znudzeni, a wręcz zainteresowani tym co chcemy im przekazać”

Aleksandra uczennica klasy 2 

 

„Podobało mi się przede wszystkim to, że prowadzący przedstawiał prezentowane tematy w sposób ciekawy i przystępny. Pan Jacek był ewidentnie osobą kompetentną i potrafiącą bardzo ciekawie przemawiać”

Arkadiusz uczeń klasy 3

 

„Pan Jacek omówił schemat przemówienia oraz jak przekazywać tekst w najbardziej klarowny i zrozumiały sposób. The most interesting part of the lecture was learning the fact that your appearance may have a significant impact on have other people procedure you and furthermore on a quality of your presentation”

Zofia uczennica klasy 3

 

„Wykład przez Pana Jacka Chmielewskiego pokazał mi jak świadomie kierować przemówieniem. Dowiedziałam się jak skutecznie zwrócić uwagę słuchacza i zainteresować go danym tematem. Wiem co sprawia, że przemówienie jest dobrze złożone oraz co zrobić, żeby je ulepszyć oraz nauczyłam się jak wywierać wpływ na publiczność. Oczarowało mnie to w jaki sposób Pan Jacek przekazywał nam informacje”

Julia uczennica klasy 3

 

Bardzo dziękujemy Panu Jackowi Chmielewskiemu za poświęcony czas i świetnie przeprowadzone zajęcia, a uczestnikom za zaangażowanie i energię, którą wnieśli w dzisiejszy dzień. 

 

Egipt w Warszawie – wyjście do Teatru Roma – spektakl „Aida”

Ciężkie bywają powroty do szkoły po czasie świątecznej przerwy. Zaczyna się Nowy 2023 Rok, znowu mamy perspektywę kolejnych 365 dni, które trzeba jakoś zaplanować, a do wakacji jeszcze pół roku.
Liderzy postanowi wejść w Nowy Rok z nową energią i udali się na wycieczkę do Egiptu w Warszawie. Jak to zrobiliśmy? Wybraliśmy się do Teatru Roma na musical Aida. Przepiękna muzyka Eltona Johna do słów Tima Rice’a oraz genialnie wykonania praca artystów występujących w spektaklu, pozwoliły na zapisane tego teatralnego wyjścia, jako najbardziej wyciskającego łzy – ciekawe czy jakiś inny spektakl pobije Aidę w tej kategorii. Historia 
o miłości zakazanej, ale prawdziwej i pięknej spowodowała, że jeszcze długo po zakończeniu musicalu rozmawialiśmy o naszych emocjach i odczuciach.

Tydzień projektowy z Kultury krajów hiszpańskojęzycznych

🇪🇸🇪🇸🇪🇸
El día 9 de enero de 2023, en marco del proyecto de la asignatura Cultura de los países hispanohablantes participamos en  una discusión sobre refranes y dichos en la lengua española y sus equivalentes en polaco.
 
La discusión era tan ferviente como fructífera.
 
Luego fuimos al Instituto Cervantes para ver una exposición de cartel mexicano titulada “¡A darle que es mole de olla!”. Tras ver la exposición reflexionamos sobre los equivalentes polacos de los dichos y refranes utilizados en los carteles. Al final preparamos nuestros propios carteles interpretando las versiones polacas de algunos refranes de la exposición. ¡Fue una experiencia muy curiosa!
 
🇵🇱🇵🇱🇵🇱
W dniu 9.01.2023 w ramach projektu z Kultury krajów hiszpańskojęzycznych uczestniczyliśmy w dyskusji o przysłowiach i powiedzeniach w języku hiszpańskim i ich polskich odpowiednikach.
 
Dyskusja była równie zagorzała co owocna.
 
Następnie wybraliśmy się do Instytutu Cervanesa na wystawę plakatu meksykańskiego pt. “¡A darle que es mole de olla!”. Po zapoznaniu się z wystawą zastanowiliśmy się nad polskimi odpowiednikami powiedzeń i przysłów, które pojawiły się na plakatach. Na koniec stworzyliśmy własne plakaty przedstawiające nasze interpretacje przysłów z wybranych meksykańskich plakatów w języku polskim. To było ciekawe i rozwijające językowo doświadczenie!

Tydzień projektowy – wizyta w Sejmie i Senacie

Szkoła Liderów zasiada w Parlamencie RP.
 
 
Czy kiedykolwiek zastanawialiście się jak tworzone jest prawo? Jak wygląda dzień pracy Posła RP lub Senatora RP?  Czy próbowaliście napisać własny projekt ustawy?my pierwszego dnia naszego „Tygodnia Projektowego” wcieliliśmy się w role i funkcje najważniejszych osób 
w państwie.
 
Poniedziałek rozpoczęliśmy więc od wizyty w Sejmie i Senacie – łącznie nazywanych parlamentem. Mieliśmy możliwość zasiąść w sali posiedzeń Senatu RP, gdzie na co dzień pracują senatorowie – to już pozwoliło nam wejście w nasze nowe role, które bardzo nam się spodobały. Po zwiedzaniu Senatu i wykładzie o jego historii i znaczeniu, przeszliśmy się długim i znanym każdemu z mediów, korytarzem marszałkowskim w Sejmie. Obserwowaliśmy pracę sejmowych dziennikarzy, mogliśmy również dowiedzieć się więcej 
o pracy Posłów na Sejm RP – wszak po powrocie do szkoły, czekała na nas poselska praca, ale o tym będzie jeszcze później.
 
Punktem finałowym wizyty w Sejmie był wykład o procesie legislacyjnym, który odbył się na galerii sali plenarnej posiedzeń Sejmu – to było dla nas niesamowite przeżycie.
 
Po powrocie do szkoły chcieliśmy zebrane doświadczenia i wiedzę wcielić w życie. Byliśmy więc dalej w naszych rolach posłów i zabraliśmy się za przygotowanie własnego projektu ustawy. Grupa posłów wnioskodawców pochyliła się więc nad treścią projektu. Jak to bywa w Sejmie RP mieliśmy również różne frakcje, które przygotowywały swoje wystąpienia w przedmiocie przygotowywanego projektu. Część była totalnie „przeciw” projektowi, część była totalnie „za” projektem. Byli również posłowie, którzy lawirowali i jak to mawiał klasyk byli „za, a nawet przeciw” Debata w naszych Sejmie Szkoły Liderów miała emocjonujący przebieg. Ostatecznie jednak podczas głosowania posłowie Szkoły Liderów zdecydowali o odrzuceniu projektu ustawy w brzmieniu zaproponowanym przez posłów wnioskodawców w pierwszym czytaniu – oczywiście przy dużym niezadowoleniu posłów wnioskodawców.
 
Trzeba wspomnieć, że na sali oprócz posłów, Marszałków – którymi byli nauczyciele – obecni byli również uczniowie, którzy wcielili się w rolę dziennikarzy. To my napisaliśmy ten tekst 
i zrobiliśmy zdjęcia.
 
Już nie możemy się doczekać kolejnych takich lekcji – było super.
Zdjęcie z tego wydarzenia można obejrzeć na szkolnym Facebooku 🙂