I Debaty Oksfordzkie

1 marca w naszej szkole odbyły się I Debaty Oksfordzkie.

 

Klasa II PB ( w składzie Filip Chmielecki, Aleks Kucharski, Julia Meyer i Zosia Ciszewska) zmierzyła się z klasą II GB (reprezentowaną przez Martę Dmochowską, Darię Nieżurawską, Zosię Owczarek  i Flavię Corbucci) w temacie:

Picie kawy jest lepsze od picia herbaty.

 

Dyskusja była prowadzona wzorcowo i dzięki zaangażowaniu wszystkich mówców mieliśmy bardzo udane wydarzenie naszej szkolnej społeczności. Po burzliwych obradach Jury ( Dominika Chorosz-Piotrowicz, Bartosz Kowalewski, Katarzyna Gromadka) przyznało zwycięstwo klasie II GB i tytuł Mówcy Debaty Zosi Owczarek.

 

Serdecznie gratulujemy i dziękujemy za pracę zarówno mówcom jak i osobom czynnie im pomagającym:

Kornelii Olkuckiej, Agacie Kulpińskiej-Smolarskiej, Zuzi Bystrzyńskiej, Oli Ciechanowieckiej i Wojtkowi Soszyńskiemu.

 

Zapraszamy wszystkich chętnych do następnych debat!

 

Opiekun debat

Dominika Chorosz-Piotrowicz

Testowanie uczniów do egzaminu FCE przez egzaminatorów Cambridge

Serdecznie zapraszamy uczniów zakwalifikowanych  po szkolnym etapie w formie online do przystąpienia do testu próbnego zorganizowanego przez Centrum w Wielkiej Brytanii (w części Listening, Writing i Anchor Test) w szkole w środę 24 lutego od godziny 11.00 do 13.00. 

 

 Szkolny etap został przeprowadzony przez nauczycieli prowadzących w dniu 6 lutego (sobota), grupa uczniów z bardzo dobrymi wynikami zaproszona jest do dalszego etapu.

  

 Testy zostaną włożone do bezpiecznej koperty i przesłane do Wielkiej Brytanii do sprawdzenia przez egzaminatorów Cambridge. Wyniki, w tym wskazówki i porady egzaminatorów, uczniowie otrzymają po około 3 tygodniach. Test będzie prowadzony z zachowaniem odpowiednich warunków sanitarnych.

 W kwietniu zarejestrujemy uczniów na egzaminy w dniach  22 maja lub  26 czerwica (test papierowy)  albo na 12 czerwca (test komputerowy). Osobno będzie przeprowadzony krótki egzamin ustny, którego terminy jeszcze nie zostały oficjalnie podane, zwykle odbywają się w soboty.

Liceum Ogólnokształcące „Szkoła Liderów” ma swoje centrum egzaminacyjne i związane z tym uprawnienia do przeprowadzania egzaminów, możliwe, że  będą one przeprowadzone u nas. Wszystkie formalności związane z rejestracją są załatwiane przez naszą szkołę. Rejestracja przez nasze szkolne centrum umożliwia skorzystanie ze zniżki w opłatach.

Barbara John, długoletni egzaminator Cambridge, przeprowadzi próbny egzamin ustny dla uczniów zarejestrowanych na egzamin. Będzie on oceniony według kryteriów FCE, uczniowie otrzymają feedback.

Nauczyciele przygotowujący uczniów do tego egzaminu:  Jadwiga Wolsan, Barbara John, Krystyna Jaroszewska i Anna Keller, pracują z materiałami do FCE na lekcjach, na spotkaniach pozalekcyjnych oraz indywidualnie. Uczniowie otrzymali linki do bezpłatnych webinariów do tego egzaminu, prowadzonych przez lektorów Cambrigde po angielsku, próbne egzaminy i materiały do pracy własnej.

Konkurs „Francuskie Żywe Obrazy i Rzeźby”

Zapraszam uczniów do wzięcia udziału w konkursie  „Francuskie Żywe Obrazy i Rzeźby” (tableau vivant).

Wybierz swój ulubiony francuski obraz lub rzeźbę i podejmij się rekonstrukcji tego dzieła za sprawą ubioru, mimiki i swojej kreatywności.

Możesz zadedykować ten obraz wybranej osobie!

 

Zrób zdjęcie i prześlij nam do końca miesiąca na adres: pedagogliderdali@gmail.com

 

Jury w składzie Bartosz Kowalewski i Dominika Chorosz-Piotrowicz wybierze najciekawsze prace!

 

Czekamy!

 

Jako podpowiedź mogę zasugerować Wam obraz Toulouse Laurtec :”Louis Pascal” albo Edgar Degas „ Baletnice”

Z pewnością odkryjecie przed nami inne dzieła francuskiego malarstwa i rzeźby!

 

Z pozdrowieniami

Dominika Chorosz-Piotrowicz

Konkurs jednego wiersza

Ogłaszamy szkolny KONKURS JEDNEGO WIERSZA

Jeśli piszesz do szuflady i chciałbyś/chciałabyś zaprezentować własną twórczość światu, to nadeszła wiekopomna chwila.

Jeśli ktoś z Was właśnie poczuł wenę i przypływ twórczej energii, to chwyćcie za pióro (może być długopis) i napiszcie wiersz.

JAK WYSTARTOWAĆ W KONKURSIE?

Wybierz 1 najlepszy wiersz jaki udało Ci się napisać (tematyka dowolna), a  następnie skontaktuj się na Moodlu z p. Magdą Rybak (możesz napisać w chmurce na stronie startowej) i zgłoś się. Dostaniesz dalsze instrukcje jak przesłać wiersz konkursowy.
Konkurs trwa przez cały luty. Na początku marca ogłosimy wyniki i rozdamy nagrody zwycięzcom.

Jury obraduje w składzie: p. Marta Andrzejczak, p. Magda Rybak i p. Maciej Ojdana (przewodniczący).

Konkurs „Umysł w zalotach” – między psychologią a sztuką.

Drodzy Uczniowie!

Nic tak nie pobudza twórczości, jak zdrowa rywalizacja, dlatego zachęcamy Was do wzięcia udziału w naszym I Interdyscyplinarnym Konkursie w ramach współpracy Liceum Ogólnokształcącym „Szkoła Liderów” z Liceum Ogólnokształcącym im. Salvadora Dalego.

 

I  etap konkursu:

Zadaniem konkursu jest psychologiczne ujęcie miłości poprzez szeroko rozumianą sztukę:

  • utwór muzyczny,
  • obraz,
  • fotografię,
  • instalację,
  • wzornictwo przemysłowe
  • formę literacką (wiersz, esej, monolog satyryczny, opowiadanie , sztuka teatralna, tekst piosenki ).

Praca konkursowa powinna odzwierciedlać zdarzenie, myśl, emocję lub fakt naukowy związany z psychologią miłości w ramach tematu „Umysł w zalotach”.

 

Wiedzę psychologiczną oraz inspiracje na temat miłości można czerpać z książek, artykułów, wykładów i filmów takich jak np.:

  • „Psychologia miłości” B. Wojciszke
  • „Oksytocyna, hormon miłości odpowiada również za utrzymanie dystansu” M. Solis www.psychologia.edu.pl
  • Rozwojowe ujęcie Trójczynnikowej Teorii Miłości Sternberga – trójwarstwowa miłość. Psychologia Rozwojowa P. Olesiński
  • Poradnik pozytywnego myślenia (film) reż. David O. Rusell

 

Opiekunowie konkursu:

Paulina Nowakowska- nadzór i konsultacje psychologiczne

Magdalena Kaźmierczak- nadzór i konsultacje artystyczne

Małgorzata Lemiech- nadzór i konsultacje literackie

 

Termin:

Prace konkursowe przekazujemy do szkoły osobiście, pocztą, kurierem lub mailem  (psycholog.lider@gmail.com)  do 15 marca 2021 roku.

 

II etap konkursu:

Powołanie szkolnego zespołu jury składającego się z nauczycieli i chętnych uczniów.

 

III etap konkursu:

Wyłonienie zwycięzców i przyznanie nagród rzeczowych do kwoty wysokości 500 zł.

 

Najlepsze prace opublikowane zostaną na szkolnym Facebooku oraz przedstawione w formie wystawy w szkole.