Klasy
ZAPISUJEMY DO TRZECH KLAS:
- PRAWA i PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
- PSYCHOLOGII i COACHINGU
- NAUK O ZDROWIU
- BIZNESU i ZARZĄDZANIA
- KLAS DWUJĘZYCZNYCH
KLASA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Wszystkich uczniów, którzy chcą poznać:
- elementy prawa i przedsiębiorczości
- uczyć się tworzyć własną firmę czy działalność gospodarczą
W programie:
- zakładanie działalności gospodarczej
- metody i koncepcje zarządzania
- podstawy marketingu
- komunikacja interpersonalna
- podstawy (elementy) prawa
- finanse w przedsiębiorstwie
Lekcje warsztatowe będą prowadzone w formie warsztatów – prelekcji i projektów.
NASZ PARTNER
MŁODZIEŻOWA AKADEMIA BIZNESU I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
oprócz obowiązkowych zajęć z podstaw przedsiębiorczości – zgodnie z podstawą programową prowadzone będą zajęcia „ZARZĄDZANIE KARIERĄ” - na podstawie programu Ekonomia na co dzień - opracowanego i polecanego przez Młodzieżową Fundację Przedsiębiorczości, która we współpracy z NBP i Fundacją Warszawski Instytut Bankowości przygotowała atrakcyjny zestaw materiałów dydaktycznych.
Zajęcia będą poświęcone rozpoznawaniu własnych umiejętności, zainteresowań, budowaniu wizerunku oraz problematyce związanej z prowadzeniem własnej firmy i edukacji ekonomicznej. Uczniowie będą brać udział w Dniach Przedsiębiorczości organizowanych przez Młodzieżową Fundację Przedsiębiorczości, a oprócz tego wychodzić na:
- wykłady / szkolenia z zakresu zakładania działalności gospodarczej w Centrum Przedsiębiorczości
- lekcje z ZUSem
- brać udział w konkursie: Potyczki Ekonomiczne i/lub Olimpiada Przedsiębiorczości (dla chętnych)
uczniowie zapoznają się z „ZARZĄDZANIEM ORGANIZACJĄ”- zgodnie z podstawą programową Ekonomia w praktyce i doradztwa zawodowego.
Lekcje będą prowadzone w formie warsztatów i prelekcji oraz wykładów. Zostaną omówione zagadnienia związane z kompetencjami miękkimi: umiejętność pracy w zespole, rozwiązywanie konfliktów, budowa zespołu. Uczniowie poznają style zarządzania i rolę lidera w organizacji. Przyjrzymy się również sylwetkom różnych liderów, co będzie przedmiotem projektów uczniów w I semestrze. W drugiej części uczniowie będą dokonywać szczegółowej analizy rynku pod kątem budowy strategii dla firmy. Ponadto w ramach projektów zaproponują wprowadzenie nowego produktu/usługi na rynek. Treść zajęć dydaktycznych podzielona została na trzy części:
- Umiejętność pracy indywidualnej i zespołowej
- Budowa strategii firmy
- Projekty uczniów
uczniowie będą tworzyć BIZNESPLAN I ZAKŁADAĆ ORAZ PROWADZIĆ DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZĄ – zgodnie z podstawą programową Ekonomia w praktyce i doradztwa zawodowego.
Zajęcia dydaktyczne będą prowadzone w formie warsztatowej w połączeniu z wykładami i zajęciami pozaszkolnymi, poświęconymi aktualnej problematyce uruchamiania i prowadzenia działalności gospodarczej, ( spółek handlowych itp.) oraz mechanizmom rynkowym, otoczeniu przedsiębiorstwa oraz tworzeniu biznesplanów według własnego pomysłu i realiów rynkowych – w podziale na trzy części:
- Uruchomienie działalności gospodarczej ( w oparciu o specjalnie przygotowane dla uczniów programy multimedialne);
- Tworzenie biznesplanu grupy - klasy czy firmy;
- Projekty uczniów ( przedstawianie własnych pomysłów, stworzonych biznesplanów i realiów utrzymania czy prowadzenia firmy w świecie multimediów i programów dydaktycznych dla uczniów).
KLASA OGÓLNO – SPOŁECZNA
z programem psychologicznym (dla chętnych)
Zapraszamy wszystkich uczniów, którzy są zainteresowani zagadnieniami z psychologii oraz wzmacnianiem rozwoju osobistego poprzez psychoedukację i doskonalenie umiejętności miękkich. Chcą tworzyć środowisko szkolne, działać społecznie i pomagać innym.
Proponujemy dodatkowe zajęcia w ilości 4 godz. tygodniowo ( dla chętnych) w ujęciu dwóch bloków tematycznych:
- BLOK PSYCHOLOGICZNY
- BLOK COACHINGOWO/TUTORINGOWY
Regularne spotkania o charakterze warsztatów, mini wykładów, dyskusji i różnego rodzaju spotkań dadzą możliwość poznania własnego „ ja „ i motywów działania. Jest to również przestrzeń do dzielenia się własnymi lub ogólnospołecznymi doświadczeniami, opiniami i emocjami. Wybrane zagadnienia z tematyki zajęć, to m.in.
- Czym jest osobowość?
- Jakim typem osobowości jestem?
- Jak znaleźć igłę w stogu siana? Kreatywność – warsztaty.
- Depresja – czym jest i jak z nią walczyć ?
- Na czym polega aktywne słuchanie i umiejętne udzielanie wsparcia ?
- Ciekawostki na temat mózgu i co już o nim wiemy
- Inteligencja – czy można ją zmierzyć?
- Czym są nasze myśli? Jak uwolnić się od stresu, itp
- Pozostałe procesy poznawcze i wiele innych – ciekawostki.
Blok coachingowo/tutoringowy ma na celu wspomaganie rozwoju osobistego uczniów oraz pogłębianie zajęć teoretycznych poprzez aktywny udział w ćwiczeniach praktycznych o charakterze warsztatowo/treningowym. Przykładowa tematyka zajęć, to:
- Integracja, warsztaty pracy zespołowej
- Trening interpersonalny
- Trening kreatywności
- Trening asertywności i konstruktywnej krytyki
- Warsztaty radzenia sobie ze stresem
- Komunikat „ JA”
- Warsztaty oparte na RTZ ( Racjonalna Terapia Zachowania)
- Rozpoznawanie i kontrolowanie emocji itp
NASZ PARTNER W DZIAŁANIU
FUNDACJA „ ŚWIAT NA TAK”
ORGANIZUJEMY WOLONTARIAT
I
DOŁĄCZAMY DO TWORZENIA W SZKOLNYCH KLUBÓW „OŚMIU WSPANIAŁYCH”
TWORZYMY TEŻ „ SZKOLNĄ IZBĘ REPREZENTANTÓW”
i uczymy się działać społecznie
KLASA KULTUROZNAWCZO - JĘZYKOWA
z rozszerzoną nauką języków obcych
Klasa utworzona dla uczniów pasjonujących się nauką języka angielskiego i hiszpańskiego oraz chcących poznawać kulturę krajów anglojęzycznych oraz regionów Hiszpanii i Ameryki Łacińskiej.
- z rozszerzoną nauką dwóch lub trzech języków obcych
- 8 godzin tygodniowo nauki języka angielskiego – z certyfikatem językowym
- 6 godzin tygodniowo nauki języka hiszpańskiego lub innego (dowolnie wybranego przez uczniów), w tym 2 godz. z native speakerem.
Celem rozszerzonej nauki języków obcych w klasie kulturoznawczej jest przybliżenie uczniom zagadnień z zakresu kultury ( w tym historii i literatury oraz sztuki) jak również umożliwienie zdawania certyfikatów językowych.
WSPÓŁPRACUJEMY Z BRITISH COUNCIL
w ramach zajęć lekcyjnych ( bezpłatnie) nasi uczniowie mogą przygotowywać się do certyfikatu Cambridge First lub lub każdego innego z poziomu danego ucznia lub grupy.
w ramach zajęć uczniowie korzystają z materiałów i testów przygotowanych przez British Council.
ZAPRASZAMY
wszystkich uczniów zainteresowanych rozwojem kulturowym i znajomością języków obcych ( dwóch lub trzech) na poziomie rozszerzonym – już od klasy pierwszej liceum oraz do czynnego udziału w: ENGLISH DEBATING CLUB OF LIDERS” SCHOOL
W ramach tzw. dodatkowych aktywności i zajęć „wzbogacających”(Enrichment Program) uczniowie poznają:
- uczelnie zagraniczne i tworzą o nich multimedialne prezentacje
- w ramach zajęć uczniowie korzystają z materiałów i testów przygotowanych przez British Council.
- debatują na temat życia i nauki oraz możliwości studiowania na różnych uczelniach w kraju i zagranicą.
NASZ PARTNER
BRITISH COUNCIL
Grup przedmiotowych jest wiele i są tworzone w różnym układzie, m.in. w połączeniach:
biologia – chemia
fizyka – matematyka czy informatyka
geografia – matematyka
j. polski – WOS i historia
języki obce
historia sztuki i język polski