Aktualności
Uczniowie Gimnazjum i klas pierwszych Liceum!
W piątek 24 listopada wychodzimy na zajęcia do Muzeum Geologicznego przy ul. Rakowieckiej 4 (wejście od ul. Wiśniowej).
Zbiórka o godz. 9.00 w szkole lub 9.45 przed Muzeum. Zajęcia rozpoczynamy o godz. 10.00.
Wstęp wolny.
W programie:
Materia Ziemi
– historia geologiczna Polski
– surowce mineralne Polski
– model jaskini
– skamieniały świat
– historia PIG
– magmatyzm
– sedymentacja i diageneza
– metamorfizm
– model pustyni
– kamień budowlany
– procesy krasowe
– piaskowce z pierścieniami
Zachęcamy do udziału w zajęciach!
W dniu 17 listopada br. o godz. 9.00 w sali nr 5 odbędą się zawody I stopnia (szkolne),
LIX Olimpiady Wiedzy o Polsce i Świecie Współczesnym
pod Patronatem Honorowym Prezydenta RP
Uczestnicy powinni mieć przy sobie dokumenty potwierdzające ich tożsamość (dowód osobisty, a w przypadku braku – legitymację szkolną).
Przed przystąpieniem do odpowiedzi na pytania uczestnicy zapoznani zostaną z instrukcją rozwiązywania testu. Na rozwiązanie testu przeznacza się 60 minut. Korzystanie z jakichkolwiek pomocy jest niedozwolone. Podczas testu obowiązuje również zakaz posiadania telefonu komórkowego. Komisja Szkolna może zdyskwalifikować uczestnika na skutek stwierdzenia niesamodzielnej pracy, korzystania z niedozwolonych pomocy lub niedotrzymania przez niego czasu przeznaczonego na rozwiązanie testu.(…) Za rozwiązanie testu uczestnik otrzymuje maksymalnie 50 punktów. Wszelkie poprawki traktowane są jako odpowiedzi błędne.(…) wymogiem uczestnictwa w eliminacjach okręgowych jest uzyskanie przez zawodnika co najmniej 50 proc. możliwych do zdobycia punktów, tj. 25 punktów.
Komisja Szkolna
P.s Bank PKO BP – jako partner Olimpiady – uruchomił aplikację na portalu Bankomania (https://bankomania.pkobp.pl/bankokonkursy/olimpiada-wiedzy/), która umożliwia trening przed akademicką Olimpiadą (zamieszczony jest tam również „Regulamin Konkursu”). Korzystać z aplikacji mogą wszyscy uczniowie.
Dnia 6. listopada odbyła się kolejna prezentacja w ramach działalności naszego Forum, tym razem połączona z lekcją. Uczniowie robili notatki i odpowiadali na liczne pytania sprawdzające rozumienie języka mówionego oraz pisanego zadawane przez obie Panie nauczycielki – Anetę Morawską i Krystynę Jaroszewską. Prezentację nt. sztuki wygłaszania prelekcji/wykładu/prezentacji pt. Public Speeches przygotował i prowadził Feliks Pleban z klasy 3.
Jak powinni zachowywać się słuchacze?
– nie rozmawiać/szeptać – to dekoncentruje prelegenta
– nie wyrażać otwarcie braku zainteresowania
– nie oceniać wartości słyszanego tekstu przedwcześnie
A prelegent?
– powinien mówić jasno, wyraźnie – odpowiednio modulując ton głosu, zwięźle na temat, pewnym, przekonywującym głosem
– nie powinien przyjmować tzw. pozycji zamkniętej – prosta postawa, otwarte ręce ułatwiają kontakt ze słuchaczami
– źle odbierane przez słuchaczy są nieprawidłowy język ciała (body language) oraz nadmierne gestykulowanie.
Krystyna Jaroszewska