Akademia Liderów

Serdecznie zapraszamy uczniów oraz inne znane młode osoby do wzięcia udziału w rekrutacji do Akademii Liderów Jest to miejsce, gdzie zdobędziesz wiedzę i kompetencje:
– jak skutecznie prowadzić projekty,
– jak planować działania,
– jak zarządzać zespołem,
– jak prowadzić fundraising
– jak być dobrym liderem.

Rekrutacja trwa w tym roku od 16 KWIETNIA do 16 MAJA. 
Formularz zgłoszeniowy jest dostępny na stronie www.mikolaj.org.pl/akademia

Aby wziąć udział w rekrutacji trzeba mieć:
1. 16-20 lat,
2. średnią ocen min. 4.0,
3/ pomysł na swój autorski projekt społeczny/ obywatelski/ historyczny/ lub środowiskowy
.
Projekty można zgłaszać samodzielnie lub w parach. Do udziału w programie zaproszonych zostanie 30 osób, które przedstawią najciekawszy pomysł na autorski projekt młodzieżowy.

Uczestnikom oferujemy:
– udział w nieodpłatnej 10-dniowej szkole letniej w Opactwie Benedyktynów w Tyńcu (26 lipca – 4 sierpnia 2021) – podczas szkoły letniej odbędą się warsztaty, treningi, gry symulacyjne, szkolenia, oraz spotkania dyskusyjne z ekspertami
– realizacja autorskiego projektu pod okiem doświadczonego tutora (wrzesień – listopad 2021)
– dołączenie do sieci młodych aktywnych osób z całej Polski
stypendium w wysokości 200 zł miesięcznie przez cały rok szkolny (można równocześnie otrzymywać stypendium św. Mikołaja i stypendium w ramach Akademii Liderów)
– na zakończenie nieodpłatna 4-dniowa szkoła zimowa w Warszawie(grudzień 2021)

Projekt realizowany z dotacji programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy, Finansowanego z Funduszy EOG.

Szkolny konkurs przyrodniczy  „Cudze chwalicie, swego nie znacie”

Szkolny konkurs przyrodniczy 

„Cudze chwalicie, swego nie znacie” – Parki Krajobrazowe Mazowsza

 

pod patronatem

MAZOWIECKIEGO ZESPOŁU PARKÓW KRAJOBRAZOWYCH

w Otwocku

 

CELE KONKURSU

  1. Zdobywanie i pogłębianie wiedzy dotyczącej parków krajobrazowych Mazowsza.
  2. Poszerzenie wiadomości z zakresu ekologii, ochrony przyrody i ochrony środowiska.
  3. Zrozumienie zależności zachodzących pomiędzy organizmami w ekosystemach.
  4. Doskonalenie umiejętności rozpoznawania gatunków grzybów, roślin i zwierząt.
  5. Rozbudzenie i pogłębienie zamiłowania oraz szacunku dla przyrody.
  6. Rozumienie i prawidłowe posługiwanie się pojęciami ekologicznymi.
  7. Zainteresowanie światem, jego różnorodnością, bogactwem i pięknem.
  8. Motywowanie i podejmowanie działań na rzecz ochrony środowiska przyrodniczego w najbliższym otoczeniu.
  9. Nabywanie umiejętności posługiwania się kluczem do oznaczania gatunków.
  10. Nauka umiejętności interpretowania mapy.
  11. Wyłanianie talentów oraz rozbudzanie ciekawości poznawczej i twórczej uczniów.

 

Więcej szczegółów znajduje się w załączniku poniżej. Zachęcamy do zapoznania się z nim oraz wszystkich uczniów do wzięcia w nim udziału!

Konkurs Jednego Wiersza – wyniki

Wyniki w Konkursie Jednego Wiersza:

I miejsce dla Jagny Kordyzon z klasy II PB
II miejsce dla Filipa Smolińskiego z klasy IB
III miejsce dla Piotra Kwietnia z klasy II GC

i 3 wyróżnienia:

dla Wanessy Grzegorczyk z klasy I B
dla Tadeusza Piekarskiego z klasy IIPB
dla Macieja Zduńczyka z klasy II GC

Na zwycięzców i wyróżnionych czekają nagrody. Gratulujemy!

 

 

Kwarantanna

Oh, przeklęta kwarantanno

Z tobą przyszło nam się mierzyć

Dawno temu się zaczęłaś

A nam wciąż się nie chce wierzyć

Kiedyś za odległą fikcję

Cię mieliśmy, zmoro mała

Muszę przyznać, że tej męki

Nigdy bym nie przewidziała

Ni do baru, ni do kina

Ni przyjaciół ujrzeć twarze

Rok marzyłam o pieniądzach

Dziś o lekcjach w szkole marzę

Wciąż w zamknięciu niczym w kostce

Już od zmysłów wręcz odchodzę

Przez strach przed wirusem srogim

Znowu na dwór nie wychodzę

Oh, przeklęta kwarantanno

Jesteś jak bolesna nowość

Powiedz, co ty ze mną robisz

Czemu mi zabierasz młodość